Rýchly kontakt
+421-56-668 05 01
deutschmann@deutschmann.sk

mlady podnikatel resize

Súťaž Mladý inovatívny podnikateľ

9.6.2008


V súťaži Mladý inovatívny podnikateľ uspeli najmä tvorcovia z oblasti produkcie áut, strojárstva a šperkárstva.

Mladí budú v biznise reprezentovať Slovensko

Päť mien, päť pozoruhodných príbehov mladých ľudí. Všetkých spája jedno - pôsobia v biznise a sú vo svojej brandži takí dobrí, že ich slovenská odnož Svetovej federácie mladých lídrov a podnikateľov vybrala medzi najlepších piatich slovenských finalistov súťaže Mladý inovatívny podnikateľ. 
V tomto roku sa medzi nich dostali: Peter Janík (spoločnosť Bionic Vision Jewellery Studio), Dick Kvetňanský (K-1 Engineering), Ľubica Šipulová (TSP), Miriam Poništová (Deutschmann Internationale Spedition) a Emília Šimková (Miki modelle). 

Postup troch do svetového kola 
Na slávnostnom podujatí minulý týždeň v Bratislave sa všetkých päť finalistov odprezentovalo pred publikom nielen svojimi podnikateľskými výsledkami, ale priblížili aj plány do budúcnosti a poodkryli svoje vízie. Porota pri výbere troch adeptov, ktorí postúpia do celosvetového finále, zvažovala najmä mieru ich prínosu v biznise a jeho dosah až za hranice Slovenska. Do TOP 3 sa napokon dostali Peter Janík, Dick Kvetňanský a Ľubica Šipulová. Jednému z finalistov, Dickovi Kvetňanskému, sa okrem postupu ušlo aj výnimočné uznanie, keďže dostal aj cenu podpredsedu vlády pre vedomostnú spoločnosť Dušana Čaploviča. Ako povedal pre HN výkonný riaditeľ federácie na Slovensku Marián Meško, ide iba o druhý ročník súťaže, ale po skúsenostiach z vlaňajška padla tento rok voľba na reprezentatívnejší výber podnikateľských aktivít a ich predstaviteľov. "Vybrali sa takí, ktorí svojou inovatívnosťou dokážu aj v zahraničí zaujať a už dnes tam majú výsledky, aké v danej brandži niečo znamenajú. Je to bonus, ktorý môže zavážiť aj v celosvetovom hodnotení.“ 

Profily mladých podnikateľov 
Presadiť slovenské šperkárstvo vo svete je krédo, za ktorým ide Peter Janík, špecializujúci sa na revolučné riešenia v dizajne šperkov. Vystavoval už v 28 krajinách a získal množstvo cien v Nemecku, Dánsku, Taliansku, Japonsku i v USA. Firma, v ktorej pôsobí - Bionic Vision Jewellery Studio - bola prvým východoeurópskym absolútnym víťazom prestížnej klenotníckej súťaže Tahitian Pearl Trophy International 2002 v New Yorku. Jeho ateliér navrhuje luxusné autorské signované investičné šperky, ktoré sa zhotovujú na mieru domácim aj zahraničným topklientom. Rád by vytvoril nový exportný produkt, autorský šperk, a hoci v tomto smere Slovensko nemá tradíciu, plánuje expandovať na zahraničné trhy, realizovať vstup finančného partnera a zvýšiť produkciu. 
Firma Dicka Kvetňanského K-1 Engineering sa aj za nie veľmi dlhý čas svojej existencie stihla vryť do povedomia automobilistov u nás aj v cudzine. Tým, aké miesto si dokázal vydobyť manufaktúrnou malosériovou výrobou a medzinárodnou distribúciou športových kabrioletov K-1 Attack TwinSport. Jeho snom je vytvoriť malú agresívnokreatívnu slovenskú značku auta, podobne, ako kedysi vznikla z dielne Collina Chapmanna dnes svetoznáma značka Lotus. 

Biznis v ženských rukách 
Spoločnosť Ľubice Šipulovej TSP vznikla po tom, ako jej zakladateľka presedlala zo sféry médií do strojárskej brandže. Náplňou firmy je výroba komponentov pre automobilky, plechových dielcov na CNC strojoch pre švajčiarskeho výrobcu výťahov a rakúskeho producenta trezorov, ako aj výroba deflektorov na 650 typov vozidiel. Až 60 percent produkcie umiestňuje firma na ruskom trhu, čo chce ešte posilniť dvojnásobným zvýšením výroby. Víziou majiteľky firmy je vybudovať raz špičkové robotizované pracovisko nielen na európskej, ale svetovej úrovni. Za deväť rokov existencie si firma Miriam Poništovej Deutchmann Internationale Spedition sídliaca v Trebišove vybudovala nielen prepravnú sieť s vyše 200 zmluvnými dopravcami v rámci EÚ, ale vytvorila aj svoju firemnú akadémiu, manuál pre zaškoľovanie alebo firemný systém kvality. Firma kúpila databázový program v USA, ktorý jej programátor dotvára podľa potrieb spoločnosti. Program dokáže podať okamžitú informáciu o každom prepravcovi, klientovi, tovare či poskytnúť servis. 
Emília Šimková zase vďaka 18-ročnému pôsobeniu svojho salóna v senickom regióne dokázala s tímom krajčírok vybudovať značku Miki modelle reprezentujúcu ich návrhy a strihy. V budúcnosti by raz chcela prevádzkovať i sieť vlastných predajní.

Zdroj: hnonline.sk, Táňa Rundesová, 9. 6. 2008



Nájdete nás na Facebooku

Zatvoriť

Vyhľadajte si obchodníka vo vašom okolí

Zvoľte jazyk, v ktorom chcete komunikovať: